توصیه های مهم برای مرحله ی اول المپیاد زیست شناسی !!!
.
زیست کده ی هاشمی نژادی (چهار)
درباره وبلاگ
موضوعات
  • علمی
  • بازی
  • انیمیشن
  • نمونه سؤال
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه




عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

آیدی یاهو مدیر
نظرسنجی
نظرتون در مورد زیست کده ی هاشمی نژادی چیه ؟؟

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 72
  • کل نظرات ارسالی : 12
  • تعداد کل کاربران : 2
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید دیروز : 6
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید این ماه : 22
  • بازدید سال : 303
  • بازدید کل : 91559
امکانات جانبی
قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

توصیه هایی برای مرحله اول المپیاد زیست شناسی

در این پست به طور خلاصه چند نکته درباره مدیریت زمان باقی مانده تا مرحله اول المپیاد زیست شناسی برای شما دانش پژوه عزیز ذکر می شود. خواهشمندیم نکات ذکر شده را به دقت مطالعه کرده و آنها را اجرا کنید.

برای مطالعه توصیه های قبل از مرحله اول المپیاد زیست شناسی به ادامه مطاب مراجعه کنید.

 

 

1- مرور را شروع کنید:

توصیه ما(مخصوصا به دانش آموزان المپیاد زیست شناسی) این است که مرور درس ها را در اولویت قرار دهند.یادتان باشد مهم نیست که تا به حال چند کتاب برای بیوشیمی یا فیزیولوژی یا سایر مباحث المپیاد خوانده اید، مهم این است که چه چیزی به یاد دارید؟!! اگر مرور نکنید اطلاعات زیادی را از قبل به دست آورده اید فراموش خواهید کرد.بوده اند کسانی که چندین و چند کتاب برای مرحله اول المپیاد زیست شناسی مطالعه کردند ولی قبول نشدند.پس حتما یک برنامه مرور داشته باشید. اگر 50 درصد مطالب را با عمق 100 یاد بگیرید بهتر از آن است که 100 مطالب را با عمق 50 درصد یاد بگیرید.

 

2- خواندن را ادامه دهید:

شروع کردن مرور به این معنی نیست که مطالعه منابع جدید را به کلی کنار بگذارید!! بلکه در کنار مرور مطالب قبلی به مطالعه برخی منابع جدید نیز بپردازید.چه بسا سوالاتی از یک مبحث مطرح شود که فقط اطلاعات کلی از آن مطلب را احتیاج داشته باشد.پس اگر مطلبی را تا الان اصلا مطالعه نکرده اید از یک منبع اجمالی اطلاعاتی را راجع به آن به دست آورید.

 

3- سوال حل کنید:

باور کنید حل سوالات المپیادهای دوره های قبل خیلی خیلی اهمیت دارد. با کمی اغراق می توان گفت با حل سوالات 15 دوره گذشته المپیاد زیست شناسی مرحله اول و دوم و مطالعه پاسخ تشریحی آن و کمی اطلاعات اضافه راجع به مطالب مطرح شده در سوالات به راحتی می توانید در مرحله اول المپیاد پذیرفته شوید.

 

4- باز هم سوال حل کنید!

اهمیت حل سوالات دوره های قبل به اندازه ای است که مجبور شدم بار دیگر آن را مطرح کنم.

 

5- مدرسه را رها نکنید/ به مدرسه نچسبید

ایام امتحانات فرصت خوبی برای مطالعه المپیاد است. در این ایام سعی کنید یک تعادل منطقی بین درس مدرسه و امتحانات نوبت اول و درس المپیاد برقرار کنید بطوری که هیچ کدام به دیگری صدمه نزند.نه نمره ی درسی کم شود و نه یک ماه المپیاد خواندن تعطیل شود.

 

6- کتاب درسی کافی است/نیست...

سال گذشته باشگاه دانش پژوهان جوان کتاب های سال اول و دوم و سوم را به عنوان منابع مرحله اول المپیاد زیست شناسی اعلام کرده بود ولی سوالاتی از مباحث کتاب پیش داشگاهی نیز مطرح شد. امسال کتاب زیست شناسی پیش دانشگاهی نیز به منابع اضافه شده است.به طور کلی اگر کسی بر اطلاعات 4 سال دبیرستان مسلط باشد و سوالات دوره های قبل را نیز حل کند به احتمال زیاد در مرحله اول المپیاد زیست شناسی پذیرفته می شود.کما اینکه بسیاری از رتبه های برتر کنکور تجربی معمولا درمرحله اول المپیاد زیست شناسی پذیرفته شده اند. از طرف دیگر کسانی هم دیده شده اند که با وجود مطالعه کامل اطلاعات کتاب درسی و بسیاری اطلاعات فراتر از آن تی در مرحله اول نیز پذیرفته نشده اند.
پیشنهاد ما این است که حتما کتاب های زیست شناسی دبیرستان در حد تسلط مطالعه شود و در صورت امکان کتاب شیمی سال دوم و سوم دبیرستان نیز به طور اجمالی و در  حد آشنایی با مفاهیم و حل چند مسئله مطالعه شود.

 

7- استرس نداشته باشید.

دانش آموزان سال دوم دبیرستان اصلا نباید استرس داشته باشند چون یک سال دیگر هم فرصت دارند.دانش آموزان سال سوم دبیرستان نیز نباید اصلا استرس داشته باشند و باید بدانند که المپیاد آخر دنیا نیست! اگر با روحیه مضطرب در جلسه امتحان حاضر شوید اطلاعاتی که دارید نیز کمکی به شما نخواهد کرد.پس با توکل بر خدا دو ماه آخر را نیز پشت سر بگذارید و بدانید " هر انسانی زمانی موفق است که در پایان کار بگوید: من آنچه در توان داشتم انجام دادم"


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نوع مطلب : علمی ،،
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 8 امتیاز توسط 2 نفر مجموع امتیاز : 2
تعداد بازدید مطلب : 1618





.
. .